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Unimore a Mantova: tra sostenibilità e nuovi progetti
per il 2025
Unimore in Mantua: sustainability and new projects for 2025
In 2024, the University of Mantua experienced a period of strong growth, with numerous successes and
initiatives. The joint degree programme open day was attended by around 200 students and parents, with
activities on renewable energy, bioreactors and robotics. Enrolments increased significantly, with the Com-
puter Engineering course registering +41%, and the Green and Sustainable Chemistry course surpassing its
initial target of 15 students.
Among the major initiatives, *Digital Girls* sold out, with the introduction of a new section for younger
students. On 17 September, the European Research Night opened the university to the public, with semi-
nars and prizes for the winners of the ‘Green & Digital Transformation’ Hackathon. The university has also
consolidated its presence in science festivals, such as *Mantova Scienza*, dealing with crucial topics such
as green chemistry in the fight against PFAS pollution. The year 2025 promises to be full of new initiatives,
further strengthening the dynamism of this expanding academic pole.
’Università a Mantova vive un circa 200 studenti e numerosi genitori hanno ani-
momento di grande fermento e mato il chiostro e le aule in un’affluenza senza
rinnovamento, come ha dimo- precedenti. Studenti e studentesse hanno potuto
strato un 2024 ricco di iniziative partecipare a laboratori sulle energie rinnovabili e
Le traguardi importanti. sui bioreattori nelle aule dedicate a Chimica Verde
e Sostenibile, assistere alla corsa di mini-macchi-
Per quanto riguarda le iscrizioni decisivo è stato
l’open day congiunto dei corsi di laurea di tutti gli ne autonome nel chiostro e osservare la “precisio-
atenei afferenti a Mantova, organizzato nello stes- ne micrometrica” del braccio robotico di Ingegne-
so giorno e nello stesso luogo. L’11 luglio 2024, ria Informatica.
presso la sede della Fondazione UniverMantova, A questa iniziativa si è affiancata una campagna
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