Page 8 - focusUnimore_maggio2022
P. 8
Radio FSC: dalla passione per il racconto nasce una
fabbrica di storie “collegiali”
Radio FSC: a factory of “collegial” stories is born as the result of the passion for narrative
Radio FSC was born in 2019 from an idea of six students of the Collegio San Carlo of Modena with the
intention of creating a space to express themselves and tell their stories. The project has developed over the
years and is becoming a point of reference for Modena. Currently it boasts a varied schedule that through
podcasts and live streaming on Youtube tells story about the society, including through interviews with
journalists and famous authors.
In 2021, the radio was the official voice of the Festival of digital culture “Modena Smart Life”, thus extending
the opportunity to collaborate as speakers also to Unimore students.
Also in the light of this very positive experience, a specific agreement between the San Carlo Foundation
and the University is now being defined that aims to encourage and support the active participation of the
academic community in the Radio FSC project. The objective of the radio is a continuous growth, and any-
one willing to participate and join the editorial staff is welcome. An editorial committee has recently been set
up and is in charge of following and helping all those who approach the radio to tell their stories or simply to
present themselves and propose new ideas: a team of girls and boys that, starting from scratch, has grown
together, each day getting to know more and more the radio industry.
adio FSC, la fabbrica di sto- Radio FSC mira ad essere proprio un camaleon-
rie collegiali, nasce nel 2019 te, ampliando sempre di più il numero di speakers
da un’idea di sei studenti del e creators al suo interno, colorandosi di voci dif-
Collegio San Carlo di Mo- ferenti e cercando di comunicare con più persone
Rdena. possibili.
L’obiettivo, fin da subito, è quello di creare uno Ma di cosa si occupa Radio FSC? Dai podcast
spazio che permetta ai/alle collegiali di esprimersi alle dirette su Youtube, passando per contenuti vi-
e di raccontarsi. È una radio aperta alla pluralità: di deo e interviste, il palinsesto della radio è molto
voci, di idee e di sfumature. Il suo simbolo, nonché variegato: il racconto della società che ci circonda,
logo, infatti, è il camaleonte, la cui peculiarità prin- lo sport, il cibo e la cucina, e poi ancora musica,
cipale risiede nella sua capacità di cambiare colo- cronaca, moda e semplice intrattenimento legge-
re, di ospitare sulla sua pelle più tonalità possibili. ro.
8