Page 42 - focusUnimore_marzo2024
P. 42
Gender Equality & Public Administration. Percorsi
di formazione per l’eguaglianza di genere nella
Pubblica Amministrazione e nei territori: a maggio in
arrivo la Spring School
Gender Equality & Public Administration. Training paths for gender equality in Public Administration
and territories: the Spring School will be held in May
The Gender Equality & Public Administration project, co-financed by the Emilia-Romagna Region, has in
recent years built up training and awareness-raising paths for gender equality in Public Administration and
in the territories. The project is promoted by the Marco Biagi Department of Economics of Unimore, with the
contribution of the Marco Biagi Foundation and a working group made up of members of the three Unimore
Research Centres -CRID, CAPP and GLIC_D. The project developed two cycles of seminars and two editions
of the postgraduate course in Gender Equality Management.. These include the Spring School entitled:
“Tools for the promotion of gender equality”, which will offer the opportunity to acquire knowledge on the
valuation of gender inequalities and the design of gender reporting tools (Gender Equality Plan, Gender Bal-
ance Sheet). Information and registration at www.progettogepa.unimore.it. A Glossary is also being pub-
lished, edited by Prof. Tindara Addabbo and Prof. Thomas Casadei, which collects a number of “Voices” that
illustrate, with an interdisciplinary approach, the theme of gender equality.
l raggiungimento dell’eguaglianza di ge- tion, cofinanziato dalla Regione Emilia-Romagna,
nere richiede azioni di policies interne ha costruito in questi anni percorsi di formazione e
ed esterne alle organizzazioni e la va- sensibilizzazione per l’eguaglianza di genere nella
lutazione delle stesse in una prospettiva Pubblica Amministrazione e nei territori.
Idi genere alla luce di un’analisi di con- Il progetto, promosso dal Dipartimento di Eco-
testo che fornisca gli elementi per disegnarle e nomia Marco Biagi di Unimore, si è avvalso del
implementarle all’interno di un costante processo contributo organizzativo e scientifico della Fonda-
valutativo.
zione Marco Biagi e del contributo scientifico di un
Il progetto Gender Equality & Public Administra- gruppo di lavoro formato da componenti dei tre
42