Page 24 - focusUnimore_maggio2024
P. 24
Nuove tecnologie e diritti umani: studenti e
studentesse di Giurisprudenza impegnati nel primo
progetto Erasmus Blended Intensive
BIP - Blended Intensive Program “Spring School in Academic Writing”
The BIP - Blended Intensive Programme ‘Spring School in Academic Writing’, funded by the Erasmus
programme, was held in Reggio Emilia in April, in collaboration between UNIMORE and four other European
universities. The programme involved the attendance of some international online courses during the month
of April 2024, and a week of intensive lectures. The lectures dealt with the topic of language for academic
writing and focused in particular on vocabulary, grammar, register and style of academic language. The
Spring School involved 20 students from different university backgrounds, including three students from
Unimore who considered the Spring School a valuable experience from a linguistic and human perspec-
tive. Many of the partners were not familiar with this new form of short but intensive mobility and UNIMORE
played an active role in promoting these opportunities. Given the success of this first BIP, the Department
of Communication and Economics will organise a second one at the end of May aimed at improving public
speaking.
i è concluso venerdì 17 maggio (nel corso della settimana dal 18 al 22 marzo) in
2024 il Progetto Erasmus Spagna presso il Campus Las Lagunillas dell’U-
Blended Intensive Pro- niversidad de Jaén, grazie al coordinamento
gramme BIP – New Tech- scientifico del Prof. Ramón Ruiz Ruiz della me-
Snologies and Human Rights desima Università, mentre nel corso dei mesi di
incentrato sui diritti umani nel mondo digitale. aprile 2024 e di maggio 2024 sono stati tenuti
due moduli formativi da remoto rispettivamente
Il percorso, organizzato nell’ambito dei pro-
grammi intensivi di studio promossi dall’Unione dalla Prof.ssa Barbara Giovanna Bello (Univ.
Europea che combinano una mobilità fisica breve della Tuscia – in rappresentanza del CRID, Uni-
con una componente on line a distanza obbliga- more, di cui è membro corrispondente da anni)
toria, è stato strutturato in due parti: la prima ha e dalla Prof.ssa Maria Ochwat (Uniwersytet Szc-
previsto lo svolgimento di quindici ore di lezione zeciński).
24