Page 54 - focusUnimore_novembre2024
P. 54
Certificazione per la parità di genere al Gruppo BPER
rilasciata dalla startup di Unimore IDEM
Gender Equality certification for the BPER Group issued by Unimore’s start-up IDEM
The BPER Group, one of Italy’s leading banking groups, has recently obtained the IDEM Gender Equality
2024 certification, an important acknowledgement that confirms the special attention that BPER Banca,
Banco di Sardegna, Bibanca and Banca Cesare Ponti have dedicated to gender equality, women’s empow-
erment and the dissemination of an inclusive culture, through the activation of effective corporate policies
that promote women’s well-being and professional fulfilment. The important award was given by IDEM srl,
a Unimore start-up set up in 2020 as a result of the collaboration between lecturers from the Marco Biagi
Department of Economics, researchers from the Marco Biagi Foundation, Unimore’s Third Mission support
organisation, and Job Pricing, a consultancy company specialising in remuneration policies. In the four years
since its establishment, many important Italian companies and organisations have believed in IDEM’s com-
petences and relied on its services for measuring, diagnosing and certifying gender equality. These include
the BPER Group, Coca-Cola HBC, Lamborghini Automobili, Edenred, Fondazione Bruno Kessler, Eurocom-
pany, Gruppo Montenegro, Kohler, Emak, Elior and Politecnica.
l Gruppo BPER, uno dei principali grup- efficaci politiche aziendali che promuovono il be-
pi bancari nazionali, ha recentemen- nessere e realizzazione professionale delle donne.
te ottenuto la certificazione IDEM A rilasciare l’importante riconoscimento è sta-
Gender Equality 2024, un importante ta IDEM srl, startup di Unimore nata nel 2020
Iriconoscimento che attesta la parti- dalla collaborazione tra docenti del Dipartimen-
colare attenzione che BPER Banca, Banco to di Economia Marco Biagi, ricercatrici e ri-
di Sardegna, Bibanca e Banca Cesare Ponti cercatori della Fondazione Marco Biagi, ente
hanno dedicato alla parità di genere, all’em- di supporto della Terza Missione di Unimore e Job
powerment femminile e alla diffusione di Pricing, società di consulenza specializzata in po-
una cultura inclusiva, attraverso l’attivazione di
litiche retributive.
54